Prize Apply

להגשת מועמדות, נא להוריד את המסמך שלהלן:

כבר מילאתם את המסמך? נא להגישו בטופס שלהלן:

    תודה, מועמדתך נקלטה בהצלחה !

    אות בן גוריון לממלכתיות, דמוקרטיה וחיים בשותפות

    אודות האות

    אות בן-גוריון לממלכתיות, דמוקרטיה וחיים בשותפות הושק ויושם לראשונה בשנת תשפ"ג. האות הוא תוצר של שיתוף פעולה בין בית בן גוריון בתל אביב, קרן לאוטמן וקרן נדב שחברו יחד במטרה להצמיח, לעודד ולהוקיר מצוינות חינוכית המקדמת את הערכים של ממלכתיות, דמוקרטיה וחיים בשותפות. ב -7/10/23 השתנו פניה של מדינת ישראל. ממדינה שהייתה עסוקה בוויכוח אודות אופייה הדמוקרטי והסמכויות של המערכת המשפטית בפרט, הפכה המדינה להיות מדינה במלחמה. מדינה שעוקבת בדריכות אחרי שלום חייליה, בהחזרת אזרחים חטופים לשטחה, בשיקום של חבל ארץ ובטיפול במאות אלפי עקורים. למעשה, הפכה המדינה להיות כזו העסוקה בעיקר בהכלת כאב ובציפייה לסיום המלחמה. המלחמה תגמר, בסופו של דבר וישראל תשנה את פניה. החברה הישראלית תצטרך לא רק לטפל בפצעיה, אלא גם ובעיקר לבנות לעצמה עתיד חדש ואחר. אות בן-גוריון, מייעד את עצמו להיות המגדלור הערכי של היום שאחרי. גם אז, עם שוך הקרבות, בין אבני הבניין של החברה הישראלית של היום שאחרי, יהיו חייבות להיות לבני הממלכתיות, הדמוקרטיה והחיים בשותפות. הן יהוו בסיס איתן ומשותף לכלל החברה הישראלית.

    ribbon image

    עוד על השותפות

    מילה על בן גוריון, ממלכתיות, דמוקרטיה וחיים בשותפות

    ע"פ מורשת בן-גוריון, ממלכתיות היא היכולת לפתח בקרב כל מי שחי במדינת ישראל תודעה אזרחית משותפת, הקושרת בין החברות השונות ומבקשת מהן יחד, להפוך לחברה אזרחית החיה במדינה דמוקרטית וריבונית. תפיסה זו של בן גוריון, נחוצה היום יותר מתמיד ולאות בן גוריון יש תפקיד חשוב בריפוי החברה הישראלית והיציאה מהאסון. רק חברה דמוקרטית חפצת חיים, בעלת תודעה אזרחית משותפת השמה לנגד עיניה את הטוב המשותף, היא חברה חסונה שטמונים בה הכוחות לקחת אחריות הדדית, לפעול בסולידיות חברתית ולעמוד באתגרים אשר עומדים בפניה

    about ben-gurion image

    מטרות האות

    באמצעות הענקת האות אנו שואפים לעודד עשייה חינוכית:

    • הפועלת לריפוי החברה הישראלית על כל גווניה ומטפחת את תחושת השותפות, ההבנה והכבוד ההדדיים.

    • המקדמת את ערך הממלכתיות כפי שהגה והבין אותו בן-גוריון – קידום של תודעה אזרחית משותפת.

    • המחזקת את היותה של מדינת ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית המקדמת ערכים של כבוד אדם, חירות ושוויון.

    • המעודדת מעורבות חברתית שעיקרה קידום ערכי הדמוקרטיה.

    • המקדמת רכישתן של מיומנויות אזרחיות, שהן לב ליבה של היכולת להיות אזרח.ית בחברה דמוקרטית.

    אנו מבקשים לייצר תהודה ציבורית ונראות לעשייה החינוכית ולאנשי ונשות החינוך היוזמים עשייה זו דווקא בימים קשים אלו.

    אודות השותפות

    קרן נדב: קרן פילנטרופית שהוקדמה בשנת 2004 על ידי משפחת נבזלין ותומכת ביוזמות המקדמות את ההבנה של המושג עמיות יהודית, בניית הזהות הקולקטיבית היהודית, קידום פלורליזם, סובלנות ואורח חיים דמוקרטי.

    קרן לאוטמן - קרן משפחתית שנוסדה בשנת 2008 ומתמקדת בשני תחומים עיקריים: קידום החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי וקידום השותפות והשוויון בין אוכלוסיות שונות בחברה הישראלית. הקרן משקיעה בעמותות, בתכניות חינוך איכותיות ובפיתוח תכנים ושירותים חדשים ליצירת שינוי משמעותי ובר קיימא בתחומים בהם היא עוסקת וביצירת שיתופי פעולה עם גופים ממשלתיים, רשויות מקומיות, וארגוני חברה אזרחית - בכל תחומי פעילותה.

    בית בן גוריון בתל אביב - ביתם הפרטי של פולה ודוד בן גוריון, שהיה ראש הממשלה ושר הביטחון הראשון של מדינת ישראל. בצוואתו, ציווה בן גוריון את ביתו למדינת ישראל למען יהפוך "למוסד לקריאה, לעיון ומחקר". הבית משמש כמרכז חינוכי ותרבותי העוסק בקידום לימוד מנהיגותו של בן גוריון ותפיסת הממלכתיות שלו, תוך בחינה מתמדת של מידת הרלוונטיות של אלה לימינו אנו.

    ועדת האות

    את היוזמות תבחן ועדה המורכבת מנציגות הקרנות התומכות באות ומאנשי ונשות חינוך.

    • 1

      קריאת כל המועמדויות ביחס לאותו זרם חינוכי ואותה קבוצת גיל ובחירת העולים לגמר

    • 2

      צפייה בפרזנטציות העולים לגמר

    • 3

      בחירת הזוכים

    בתי הספר הזוכים

    בתי הספר הזוכים נבחרים מתוך מאות בתי ספר המגישים מועמדות. כדי לעודד את העשייה ולייצר קהילה לומדת של בתי ספר המקדמים ממלכתיות, דמוקרטיה וחיים בשותפות אנו מזמינים אתכם ללמוד על העשייה של בתי הספר הזוכים מדי שנה.

    לעוד בתי ספר זוכים

    דילוג לתוכן