Prize Apply

להגשת מועמדות, נא להוריד את המסמך שלהלן:

כבר מילאתם את המסמך? נא להגישו בטופס שלהלן:

    תודה, מועמדתך נקלטה בהצלחה !

    תיכון כוכבי המדבר, ברנקו וויס להב

    זרם חינוכי:

    ערבי

    Motto Image

    אני מאמין

    אני מאמין: בית ספר כוכבי המדבר פונה לנערים ונערות מהחברה הבדואית והינו רב-שבטי. בית הספר שואף לבנות את דור המנהיגות הבא של החברה הערבית-בדואית, להוביל לערכים משותפים למען קידום השוויון והסולידריות הבין-שבטית בנגב ולמנוע אלימות ואפליה. בית הספר מאמין בשוויון הזדמנויות ושותפות בין גברים לנשים ומאמין שעל התלמידים והתלמידות לרתום ערכים אלו לטובת הובלת השינוי בחברה, לאור ערכי האסלאם. כל התלמידים והתלמידות הם אזרחי ישראל ומרובי זהויות והם בעלי נרטיבים שונים וזיקה היסטורית למקום. העיסוק בזהות הוא מרכיב חשוב בעשייה הבית ספרית והיכולת לכבד נרטיבים של האחר מאפשרת לפעול בשיתוף פעולה. בית הספר מאמין שהאזרחים השונים במדינת ישראל חיים כאן ביחד ויישארו כאן יחד, תוך הכרה בעוולות העבר ולקיחת אחריות על עתיד החברה במדינת ישראל.

    teachers lounge image

    חדר מורים

    הצוות מורכב מערבים.יות ויהודים.יות כמודל לחיים משותפים. חדר המורים עובר השתלמות תהליכית, בת 5-6 מפגשים עם מכון מרחבים, שבה מתקיים מארג דיאלוגי, חוקר וביקורתי אשר מקנה לצוות כלים מעשיים לעיסוק בזהות ולטיפוח חיים משותפים. כל מפגש עוסק בנושא מרכזי אחר לדוגמא, ריבוי זהויות; מאקרו על המזרח התיכון והשפעות על מדינת ישראל; מסורת מול מודרנה - מגדר, אורח חיים, שבטיות; נרטיבים שונים; מדינת ישראל – החברה האזרחית כמרחב פעולה.

    Educational Program Image

    תכניות חינוכיות

    תיכון כוכבי המדבר מקדם חיים בשותפות, דמוקרטיה וממלכתיות בדרכים מגוונות. המסבח"ה– מסע בחברה הישראלית, במהלכו פוגשים התלמידים נציגים מכל קצוות החברה ועוסקים בפיתוח זהות ושייכות לחברה הישראלית הכללית במעגלים מתרחבים. מהאני, דרך החברה הבדואית, החברה הערבית, החברה הישראלית ועד מדינת ישראל. התלמידים עוסקים בזכויות מיעוטים, שוויון והיחסים בין רוב לקבוצות מיעוט. לאורך השנה פוגשים התלמידים גם מנהיגים יהודים וערבים ונחשפים למודלים חיוביים של חיים משותפים מכל הארץ, כמו גם לאקטיביסטים ופעילים חברתיים הפועלים בקהילותיהם. שיח אקטואלי: השיח מתנהל סביב סוגיות הליבה של החברה הבדואית והחברה הישראלית הכללית כמו, סוגיית האלימות, סוגיית הקרקעות, פוליגמיה ומעמד האישה, מתח בין מסורת לקדמה, השתלבות בחברה היהודית ועוד. בהנחיית המדריכים ומחנכ.ת הכיתה מתקיים שיח מכיל המעודד את כל התלמידים לשתף את רגשותיהם ויחד מתבצע עיבוד לתחושות העולות בעקבות האירועים השונים ברחבי הארץ. התנדבות: בכל שבוע, כל תלמיד ותלמידה בתיכון כוכבי המדבר משתתפים בהתנדבות קבועה בת כשלוש שעות, בין אם בתוך הקהילה או בחברה היהודית וזאת על מנת להטמיע ערכים של מעורבות חברתית, נתינה ללא תנאי ולקיחת אחריות. חיים בשותפות – החיים בשותפות באים לידי ביטוי במפגשים ותכניות עם בתי ספר יהודים רבים בהם מתקיימים שיתופי פעולה ארוכי טווח בנושאים שונים למשל, מסע אופניים יהודי-ערבי משותף, חוג צילום, אמנות וענפי ספורט, מקהלת ביה"ס יהודית-ערבית ועוד. קשר עם החברה הישראלית - החיבור לחברה הישראלית הוא חלק אינהרנטי מהתהליך החינוכי והוא כולל גם מסע להיכרות עם מוסדות המדינה אשר בסופו התלמידים והתלמידות מקבלים תעודת זהות בכנסת. מרחב בית ספרי: הימים הלאומיים מצוינים ברגישות המתבקשת, תוך התאמות לשכבת הגיל, עם שיח מכיל ומכבד שנותן מקום לכלל הנרטיבים הרלוונטיים. ביה"ס מקיים אירועי תרבות משותפים למשל, אירוע איפטאר – שבירת צום בחודש הרמדאן, אירועים לציון חגים יהודים כמו הדלקת נרות משותפת, ועוד. ערכים של שוויון וסובלנות תלויים בכל רחבי בית ומהווים מגדלור לאורו מתחנכים התלמידים וכבסיס לדיונים בנושאי אקטואליה.

    פרטים ליצירת קשר

    מנהל/ת התחום בבית הספר: מוחמד אלטורי

    מייל: [email protected]

    נייד: 050-3330029

    דילוג לתוכן