Prize Apply

להגשת מועמדות, נא להוריד את המסמך שלהלן:

כבר מילאתם את המסמך? נא להגישו בטופס שלהלן:

    תודה, מועמדתך נקלטה בהצלחה !

    סמינר דרכי שרה ירושלים

    זרם חינוכי:

    חרדי

    Motto Image

    אני מאמין

    סמינר 'דרכי שרה' הוא תיכון חרדי לבנות שניחנו ביכולות קוגניטיביות ואינטלקטואליות גבוהות במיוחד. הסמינר מתווה דרך למצוינות תורנית וחברתית ולסקרנות אינטלקטואלית, תוך מיצוי כישורים אישיים ולימודיים ברמה מקצועית מיטבית. הסמינר מחנך לפיתוח חשיבה תורנית, לתפיסה רוחנית המושתתת על אהבת תורה ויראת שמים, לבניית זהות תורנית-חרדית מלאה של הבת. מושם דגש על עידוד התקדמות מתמדת, הן תורנית, והן אקדמית ומקצועית, מתוך אחריות לחברה ולכלל ישראל. כמו כן, דוגל הסמינר בחינוך לאחריות אישית וחברתית, תוך העמקה ופיתוח כישורים תוך אישיים ובין אישיים וכלי שיח לתקשורת של כבוד ואמון.

    teachers lounge image

    חדר המורות

    המורות בסמינר מהוות השראה לחזון הסמינר, בהיותן נשים חרדיות אקדמאיות, המעורבות בעשייה חברתית מגוונת. התכנית הייחודית של הסמינר, העוסקת במסעות בחברה הישראלית מועברת על ידי צוות הסמינר ונבנתה על ידי בית הספר, גורמים מקצועיים ומשרד החינוך. צוות המורות היוצא אל המסע עובר הכשרה ייעודית להובלתו: סדנאות להעברת מעגלי שיח, הכנת שיעורי חינוך ייעודיים כהכנה למסע, איסוף תכנים רלוונטיים ליומן המסע ועוד.

    Educational Program Image

    תכניות חינוכיות

    תכנית חינוכית: העשייה החינוכית בסמינר אשר מקדמת דמוקרטיה, הכרות עם החברה הישראלית וחיים בשותפות היא חווית המסע. המסע מתייחס ליציאה של מספר ימים מחוץ לסמינר, תוך למידה סדנאית, התנסותית ומפגש עם החברה הישראלית. חוויית המסע מקדמת מספר דברים: ההתנסות באתגרים אישיים וקבוצתיים. יצירת תחושת "ביחד". יכולת הקשבה והבעת עמדה – התלמידות משתפות בדעות ובתחושות במסגרת מעגלי שיח. התבוננות על המציאות – חווית המסע מעודדת אותן לראות את מציאות חייהן מזוויות ראייה נוספות שיש בהן בגרות, אחריות, מחויבות אישית וראיית 'האחר' מבלי לבטל את 'האני' האישי. המסעות הם דוגמא לעשייה המקדמת אחריות ומעורבות חברתית והיכרות עם קהילות ומעגלים חברתיים שונים בישראל. מתווי המסעות בנויים בספירלה של חוויות ומעגלי שיח ועיבוד. לכל מסע מתלוות המחנכות, היועצת ומורות מקצועיות. הצוות החינוכי המתלווה אל כל מסע ומוביל את מעגלי השיתוף והשיח, מלווה אותו מתחילתו עד סופו כדי ליצור רצף של חוויה הנבנה באופן ספירלי. המסעות משמשים השראה לסמינרים ותיכונים חרדיים אחרים במחוז החרדי אשר מאמצים את המודל ומתנסים בו בעצמם. בסמינר מתקיימים שלושה מסעות לאורך שנות התיכון: מסע "שורשים וכנפיים" - יומיים המשלבים התנדבות חקלאית עם סדנאות ומעגלי שיח על שליחות. המסע מיועד לכיתות י' ומטרתו לעורר למנהיגות, אחריות לסביבה, יזמות ולעודד הצטיינות בתוכנית המעורבות החברתית. המסע מתקיים בעזרת מדרשת נצרים בחלוצה. במהלכו נפגשות הבנות עם חקלאים, ועם דמויות של אנשים ונשים המקיימים חיי שליחות. מסע "בואי הרוח"- מסע בן שלושה ימים בכיתה י"א, שמטרתו להעמיק את החיבור של התלמידות לזיכרון השואה, לסיפור הקימה מן האפר של יחידים ושל קהילות, לסיפור המאבק על עלייה לארץ ועל הקמת המדינה ולעורר אותן למצוא את מקומן ואת שליחותן כחלק מן העם היהודי בתהליך בניית עולם התורה בארץ. במהלך המסע התלמידות מבקרות במוסדות להנחלת זיכרון השואה, פוגשות ניצולת שואה ולוחם, מבקרות באתרים הנוגעים להעפלה ולעלייה, ביישובים ובאתרים שהוקמו על ידי שארית הפליטה, באתרי מורשת קרב ותקומה ובאתרים המשקפים את בניית עולם התרבות היהודית בארץ לאחר קום המדינה. מסע "מעגלים"- מסע בן שלושה ימים בכיתה י"ב, לבניית זהות נשית חרדית ופיתוח מעורבות ואחריות חברתית, תוך היכרות עם מעגלים הולכים ומתרחבים בחברה. ממודעות עצמית במעגל האישי, דרך המעגל המשפחתי והחברתי, ועד למעגלים רחבים בעם ישראל. מטרת המסע היא להבין את הצורך בלקיחת אחריות אישית ומגזרית, בפיתוח ערבות הדדית, תוך שמירת הזהות החרדית - חיבור לערכים והצבת גבולות ומתוך יכולת להנגיש את הזהות לחברה הישראלית.

    פרטים ליצירת קשר

    מנהל/ת התחום בבית הספר: הדס ניימן

    מייל: [email protected]

    נייד: 052-7645862

    דילוג לתוכן