Prize Apply

להגשת מועמדות, נא להוריד את המסמך שלהלן:

כבר מילאתם את המסמך? נא להגישו בטופס שלהלן:

    תודה, מועמדתך נקלטה בהצלחה !

    תיכון אתגרי העתיד חריש

    זרם חינוכי:

    ממלכתי

    Motto Image

    אני מאמין

    תיכון אתגרי העתיד הוקם על ידי בוגרים ובוגרות של תנועות נוער מתוך שאיפה לחולל שינוי בחינוך הציבורי בישראל ואמונה בכוחו של החינוך ליצור תיקון חברתי. תפקידו הראשון של בית הספר הוא להעניק הזדמנות שווה לכל נערה ונער - ללא הבדל מוצא, מעמד או סיפור ביוגרפי. בית הספר פועל בחברה הישראלית מתוך תפיסה בובריאנית של אומה, הרואה במגוון האנושי שמרכיב אותה את עצמתה וייחודה ולא כמכשול שיש להתגבר עליו. לתפיסת צוות בית הספר מימוש השלום בתוך החברה אין משמעו התעלמות ממחלוקות, אלא דווקא פיתוח היכולת לשאת אותן ולהגיע להכרעות חברתיות מתוך דיאלוג בין-מגזרי ונכונּות לפשרות. בית הספר פועל באופן אקטיבי ליצור אקלים שמפגיש בין סוציולוגיות ונקודות מבט שונות בחברה הישראלית ומהווה מקום הטרוגני שאפשר להתבגר וליצור בו יחד חברה טובה יותר.

    teachers lounge image

    חדר מורים

    צוות חדר המורים הטרוגני מאוד ומשקף את הרכב האוכלוסייה בחריש – יש בו יהודים חילונים ודתיים, ערבים, דרוזים, להט"בים וסטרייטים. הגיוון הוא חלק מהתפיסה החינוכית והחברתית של בית הספר. מורי ומורות ביה״ס עוברים הכשרות חודשיות כחלק מפרויקט מועצת ההסכמות האזורית בחריש של הקונגרס הישראלי. המועצות מתנהלות כקבוצות דיון שבהן משתתפים נציגים בולטים של הקבוצות השונות המרכיבות את החברה הישראלית. המועצה נפגשת לצורך דיון סביב נושא מסוים, כאשר הדיון מנוהל בעזרת כלים גישוריים ועל בסיס נתונים מהשטח שאוסף הקונגרס הישראלי בסקר מדד ההסכמות ובמשאלים שונים ובשיתוף העירייה. בפעילות שותף גם המרכז לצדק חברתי של העיר חריש.

    Educational Program Image

    תכניות חינוכיות

    תכנית חינוכית: בבית הספר מגוון של פעילויות המקדמות ממלכתיות, דמוקרטיה וחיים בשותפות: סמינר מעורבות חברתית - הסמינר נבנה בשותפות עם צוות נבחר של החניכים וכולל סיורים ופעולות בהם עולות סוגיות המעסיקות את בני הנוער, כולל נושאים של אקטואליה, ציונות וקונפליקטים בחברה הישראלית. לכל שכבה יש סמינר מעורבות חברתית אחת לשנה. הנעורים – מסגרת המתקיימת בביה״ס 4 ימים בשבוע בשעות אחה״צ - ערב. ״הנעורים״ זו מסגרת פעילות בלתי פורמלית שמשמשת כמרחב חינוכי-חברתי הפתוח לכל חניך וחניכה בבית הספר. הפעילות בנעורים נובעת מהעיקרון של חינוך 24/7 ששואב השראה מהמורשת של תנועת הנוער - פעילות בהובלת בני נוער ולמענם. קרן ערבות הדדית - על מנת לתת מענה וסיוע כלכלי למשפחות ביה״ס שהיו זקוקות לכך ואשר פנו בבקשת עזרה לצוות ביה״ס הוקמה קרן בתקופת הקורונה שמשמשת כקופה משותפת לצרכי החניכים, בה כל אחד נותן לפי יכולתו ומקבל את מלוא צרכיו באופן שוויוני. הקרן מספקת לכל חניך וחניכה: כריך במהלך יום הלימודים, ארוחת צהריים חמה בנעורים, שיעורי נגינה בבית הספר, קורס מד״צים או חוג ספורט. גיוס הכספים לקרן מתבצע כולו ע״י חניכי וקהילת ביה״ס ובאחריות צוות המעורבות החברתית. תחום אדם וחברה – מרכז את כלל המקצועות ההומניים ובתוך כך פועל להקניית כלים לחשיבה, ביטוי ופעולה בעולם. הלמידה במרכז היא נושאית ומאפשרת למידה אינטרדיסציפלינרית שמערבת אזרחות, היסטוריה, גיאוגרפיה, סוציולוגיה ופילוסופיה על מנת לפתח חשיבה מופשטת, מיומנויות חקר, יכולת דיון ולמידה משותפת ושיח ערכי סביב סוגיות ליבה. החניכים נדרשים, כחלק מהלמידה, לייצר פרויקטים שיש להם פעולה בקהילה ובעולם. נושאים כמו – אקלים, הקהילה הגאה ואלימות נגד נשים מקבלים מקום והתלמידים שותפים להפעלתם בבית הספר ובקהילה. חינוך בזוג: לכל כיתה בבית הספר שני מחנכים, גבר ואישה, ובאותו אופן מנוהל גם בית הספר - ע״י מנהלת ומנהל גם יחד. החינוך יחד הוא הדרך להקיף באמת את עולמם של החניכים/ות, להיות בדיאלוג וחשיבה משותפת ולהוות מודל לתקשורת ועבודה יחד. המודל הבלתי היררכי הזה מאפשר לחניכים לשמוע תמיד שתי נקודות מבט ולחוות שותפות חינוכית קרובה, שוויונית ואמיתית. רב תרבויות קהילתית: ביה״ס שם לו למטרה להפחית מן המתח שבין הקבוצות ולעצב חיים משותפים הבנויים על הסכמות והידברות בין הצדדים וליצור מודל חינוך וקהילה שלובים. כחלק ממודל זה אנו מקיימים בביה״ס מגוון פעילויות הפונות החוצה ומזמינות את הקהילה להיות חלק מהתהליך החינוכי של החניכים וקוראות לחניכים להפנות מבט החוצה ולקדם תפיסה של אחריות ומנהיגות כלפי החברה. בין שלל היוזמות הללו, ניתן לציין את מסורת קבלות השבת הקהילתיות המתקיימות בבית הספר ופתוחות לכלל תושבי העיר. קבלת השבת עונה על הצורך של הקהילות החילוניות לציין בדרכן את המסורת היהודית וליצור מסורות עירוניות חדשות. במקביל לקבלת השבת של קהילת ביה״ס ובשל העובדה שבעיר עדיין לא נבנו כל בתי הכנסת, ביה״ס מארח מספר מניינים שעושים שימוש במבנה ביה״ס עבור תפילת ליל שבת. כלל התפילות וקבלת השבת מתקיימות ביחד באותו המבנה ומבטאות את מארג החיים המשותף של העיר המגוונת וממצבות את בית הספר כמקום מפגש הפתוח לכלל הקהילות החיות בעיר.

    פרטים ליצירת קשר

    מנהל/ת התחום בבית הספר: ליאור לויתן, טלי הולן

    מייל: [email protected]

    נייד: 054-3342632

    דילוג לתוכן